Gepubliceerd op 4 Februari 2019

Werknemers Bacardí ruilen laptop voor cocktails tijdens Back to the Bars

Delen op

Van Miami tot Mumbai en van Lagos tot Lissabon ruilen de werknemers van Bacardí dezer dagen hun laptop voor een cocktail, kwestie van zich ook eens onder de consumenten van de drank met het legendarische vleermuislogo te begeven. In meer dan 1.000 bars tekenen ze present, in 130 steden wereldwijd.

Dezer dagen zetten alle werknemers van Bacardí hun out of office aan om af te kunnen zakken naar de leukste bars van hun respectievelijke steden. De reden? De tweede editie van Back to the Bar.

Dit leuke initiatief valt samen met de 157ste verjaardag van het familiebedrijf (gevierd op 4 februari) dat zich anno 2019 in van de grootste alcoholbedrijven ter wereld mag noemen. Tijdens Back to the Bar worden zowel de bartenders als de op dat moment aanwezige klanten getrakteerd op de beste cocktails, gemaakt met Bacardi, uiteraard.

Wie in België graag wil meedoen, is er helaas aan voor de moeite. Uit respect voor Tournée Minérale vond Back to the Bar in ons land immers al plaats op 31 januari. Maar niet getreurd, volgend jaar kan je opnieuw meedoen. Back to the Bar is immers in het leven geroepen om de familiecultuur en de overtuiging dat het bedrijf ontstaan is in bars, kracht bij te zetten. Het is een belangrijke culturele mijlpaal geworden voor het bedrijf.

“Onze merken zijn niet ontstaan in vergaderzalen”, aldus Mahesh Madhavan, CEO van Bacardí Limited. “Voor mensen van Bacardí is bars bezoeken vaak meer werk dan ontspanning. We doen er immers veel research door onszelf in de rol van verkopers en influencers te plaatsen.” Vooral dat laatste ziet Bacardí met deze editie groot, de drankenproducent mikt op niet minder dan 5.000 unieke Instagramposts met de hashtag #BacktotheBar.

“De cocktailrevolutie zet zich voort, aangezien meer mensen van verschillende locaties meer variaties van alcoholische dranken consumeren dan ooit tevoren, en bars en bartenders vormen daarin de frontlinie”, zegt Jacob Briars, Bacardí Global Advocacy Director. “Naast tijd doorbrengen met consumenten, is Back to the Bar een uitgelezen kans voor ons om bars en restaurants die ons steunen en bartenders die op het scherpst van de snede weten wat nieuw is en wat volgt in onze industrie, te bedanken.”

 

Van Riffont Natacha

Laisser un commentaire