Geüpdatet op 11 September 2019

bombshell van de week: Chiara Ferragni

Delen op

Met Instagram, Facebook en Twitter ontstond er een tiental jaar geleden een heel nieuwe markt. Naast het gebruik en verkoop van persoonlijke data, is er vooral veel geld te verdienen met reclame als blogger en influencer. Chiara Ferragni zag deze opportuniteit en haar verhaal wordt beschouwt als één van de succesvolste in de modewereld dankzij de sociale netwerken.

Chiara Ferragni werd geboren als Chiara Leonardo Lucia op 7 mei 1987 in Cremona, Italië is over heel de wereld bekend als styliste en blogster.

Hoewel de jonge Chiara opgroeide in een gewoon middenklassengezin, was het haar moeder die haar interesses in mode en fotografie opwekte. Blumarine merkte al op zeer jonge leeftijd de schoonheid van haar en haar zus Francesca op, waardoor de twee zusjes mochten plaatsnemen voor de camera op 5 jarige en 3 jarige leeftijd.

Met haar puberteit in het vooruitzicht werd haar liefde voor mode alleen maar sterker. Op 16 jarige leeftijd wordt ze opgepikt door het Milanese pr-bureau Beatrice, die ervoor zorgen dat ze haar debuut op de catwalk kan maken.

Veel van haar voorgangers begonnen niet aan een studie in het hoger onderwijs, om zich volledig op hun modellencarrière te kunnen storten, maar Chiara zag meer iets in een studie rechten. In 2009, terwijl ze nog aan de universiteit Boconni in Milaan studeert, krijgt ze het idee om haar eigen blog te starten »The Blonde Salad », wat een overweldigend succes wordt.

Haar bekendheid gebruikte ze niet alleen voor zichzelf, maar ook om aandacht te vragen voor goede doelen die haar nauw aan het hart liggen. In het bijzonder steunde het het Millennium Villages-initiatief, dat kansen biedt voor economische ontwikkeling aan gemeenschappen in Oeganda of Rwanda.

In 2015 kwam er opnieuw een hoogtepunt in de carrière van het jonge mode icoon met de lancering van haar eigen schoenenmerk. De verkoop blijkt een enorm succes en wordt zelfs gebruikt als onderwerp voor verschillende thesissen op Harvard.

Steeds vaker kwam ze in de belangstelling te staan van grote merken zoals Dior, Chanel en Tommy Hilfiger.

Dit bericht bekijken op Instagram

#TheFerragnez and @karllagerfeld 💘 #mfw

Een bericht gedeeld door Chiara Ferragni (@chiaraferragni) op

Dus als je haar nog niet volg, dan weet je wat te doen.

Door Stef Lyskawag

Laisser un commentaire